Humor befriad

Alla inlägg under januari 2010

Av wenche - 29 januari 2010 16:09

♥Olle hade lite problem med för tidig utlösning och uppsökte en doktor för att komma till rätta med problemet:
- Det är inget som du behöver skämmas för, sa doktorn.
- Jag har haft många patienter före dig som haft samma problem. Jag brukar säga åt mina patienter att så fort de känner att något är på väg att hända innan det är dags, så ska de göra något som får dem att komma av sig. Eller bli skrämda, kanske man ska säga.

Olle tyckte att det lät som en väg att gå. På vägen hem stannade han vid en sportaffär och köpte en startpistol som kunde uppfylla hans
önskemål. När han kom hem låg redan frun i sängen utan en tråd på kroppen. Olle tyckte att han lika gärna kunde testa med en gång. Han klädde av sig och kröp ner till kära hustrun och började gosa.
Pistolen smög han in under kudden. Efter fem minuter i en 69:a kände Olle att nu var det nåt på gång så han tog fram pistolen och brände av ett skott.

Nästa dag satt Olle åter i doktorns väntrum. När han väl kom in till doktorn sa han:
- Rådet du gav mig var alldeles åt helvete!
- Vad hände? undrade doktorn.
- Jo,visst skrämde jag mig så att det inte gick för tidigt.
- Men det var väl bra?
- Jovisst, men frugan sket mig rakt i ansiktet, bet av mig ollonet och ur garderoben hoppade brevbäraren fram och skrek:
- Skjut mig inte! Skjut mig inte!

Av wenche - 29 januari 2010 15:52

Av wenche - 19 januari 2010 17:08

Detta är "riktiga" annonser ur Gula Tidningen
v. 09 2002. 
 
 Bulldog säljes. Äter det mesta och tycker mycket om barn.
   
 En länstol som i många år tillhört en revisor med stoppning i sitsen och
 överdrag på ryggen säljes på grund av dödsfall.
 
 Fallskärm. Använd endast en gång, aldrig öppnad, liten fläck.
 
 Barnbarn + sittvagn 375 kr.
 
 Frysbox, 2 år, i nyskick, lagom till 2-3 personer.
 
 Gul nackad papegoja till salu.
 
 Äldre dam eller herrcykel köpes billigt.
 
 Klocka upphittad, återfås mot beskrivning av Kurt.
 
 Tvåmanstält, använt en gång, bytes mot barnvagn.
 
 Promenadkäpp borttappad av herre med silverknopp i ändan.
 
 Person som kan ta hand om hästar som inte röker eller dricker.
 
 Lägenhet med utsikt över grönområde och parkettgolv.
 
 Fin trea med balkong utan insikt.
 
 Liten stuga i Sälenfjällen med bastu på 65 kvadratmeter.
 
 På mitt konditori serveras lemonad,
tillverkad av undertecknad själv,
som är korkad och stämplad
 
 Välkomna till Anton Carlsson - rökt laxhandlare från Blekinge
 
 WorkOut - vi bygger kroppar som håller livet ut.
 
 Hos oss bor du billigare än du betalar för.
 
 Dagens ros till de två män och den kvinna,
som hjälpte mig till sjukhuset efter att ha brutit min fot.

Av wenche - 18 januari 2010 20:31




Orsaken till galnakosjukan

En bonde på den engelska landsbyggden sa sig ha förklaringen till Galna kosjukan. Så BBC beslutar att skicka en kvinnlig reporter för att intervjua honom.

 


"Tjuren betäcker korna 1 gång om året", svarar bonden.

"Vad har det med Galna kosjukan att göra ?"

"Vi mjölkar korna 4 gånger om dagen", svarar bonden.

"Nu förstår jag inte alls vad du menar ", säger den kvinnliga reportern.

"Om jag sög på dina bröst 4 gånger om dagen, men bara satte på dig 1 gång om året skulle inte du också bli tokig då ?"

Nu förstår jag inte", replikerar reportern.

Reporten åker ut till farmen som ligger i Stoke upon Trent. När hon kommer fram hittar hon bonden vid kornas inhängnad.

"Du säger att du vet vad Galna kosjukan kommer från??",frågar hon.

"Tjuren" , svarar bonden.

Av wenche - 17 januari 2010 18:59

Kurser för män 2010

Folkhögskolan fristående kurser för män VT-10


Snacksaliga Norrlandsmammor Kurser för män



Kurs 1.

Hur man fyller på ispåsar.

(Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder). 


Kurs 2.

WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?

(Diskussionsgrupp)


Kurs 3.

Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering? Och hur lägga ner den igen efter urinering?

(Mycket praktiska övningar) 


Kurs 4.

Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?

(Lösningar och exempel på videoband) 


Kurs 5.

Lär dig att hitta saker, börja med att ställa de på de rätta platserna istället för att gapa och vända hela lägenheten upp och ner.

(Öppet forum)


Kurs 6.

Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa.

(Bilder och ljudband)


Kurs 7.

Våga fråga efter vägen när du inte hittar.

( Berättelser ur verkliga livet). 


Kurs 8.

Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?

(Körsimulator)


Kurs 9.

Lär dig skillnaden på fru och mamma.

(Rollspel)


Kurs 10.

Hur man lär sig att älska shopping?

(Andningsteknik, meditation samt mental träning)


Skicka vidare till kvinnor som vill ha något att le åt och till män som kan ta detta

Av wenche - 17 januari 2010 18:43

Vill du veta vad tomten gör på sommaren.



       


                                             
                                            

                                           
                                         




               
       
     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Politiker som blir arbetslösa borde de också få leva på a-kassan
 Ja
 Nej
 de har gjort sig förtjänta av att bli försörjad av skattebidrag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards