Humor befriad

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Fredrik Reinfeldth

Av wenche - 28 februari 2010 20:04



Ett utdrag från palatset




T
ronhimmeln, som skall bäras öfver ers majestät i processionen,




väntar
der utanför ! anmälde öfverceremonimästaren.

 

- Ja, jag är ju i ordning! sade kejsaren. Sitter det inte bra? Och så vände han sig ännu en gång framför spegeln, för att det skulle se ut, som om han riktigt betraktade sin ståt.
Kammarherrarne, som skulle bära släpet, famlade med händerna ut åt golfvet, som om de tagit upp släpet, och gingo och höllo händerna i luften ; ty de tordes icke låta märka, att de ingenting kunde se.

 

Och så gick kejsaren i processionen under den vackra tronhimmeln, och alla menniskor på gatan och i fönstren sade: Gud, hvad kejsarens nya kläder äro makalösa! Hvilket vackert släp han har på manteln! Så utmärkt det sitter! Ingen ville låta märka, att han ingenting såg; ty då hade han ju icke dugt för sitt embete eller ock varit mycket dum. Inga af kejsarens kläder hade gjort en sådan lycka.

 

- Men han har ju ingenting på sig ! sade ett litet barn.

 

- Herre Gud, hör bara den oskyldiges röst! sade fadern; och den ene hviskade till den andre, hvad barnet hade sagt.

 

- Han har ingenting på sig, är det ett litet barn som säger; han har ingenting på sig !

 

- Han har ju ingenting på sig! ropade slutligen allt folket; och det kröp i kejsaren, ty han tyckte, att de hade rätt; men han tänkte som så: Nu måste jag hålla god min till processionens slut. Och så höll han sig ännu rakare, och kammarherrarne gingo och buro på släpet, som alls icke fans.





 
 
maria

maria

28 februari 2010 20:08

Hej,vilken fin blogg du har! :)

Var gärna med i min tävling veckans BLOGG
klicka in till mig för att anmäla dig :) Första pris är
länkning med bild en hel vecka på min blogg! Lycka till!! =D

http://mariasplace.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wenche - 4 juli 2010 22:07

En kväll förra veckan gick min flickvän och jag till sängs. Tja, börjar passion för att värma upp, och hon till sist säger, "jag inte känner för det, jag vill bara att du ska hålla om mig." Jag sa: "VAD??! Vad var det?! "Så säger hon dom orden alla p...

Av wenche - 10 maj 2010 22:13

                 Två äldre damer sitter, och njuter en cigg och en drink, på en bänk utanför ålderdomshemmet då det börjar att regna. Den ena rullar ut en kondom, trär den över ciggen och fortsätter att röka. Maude: - Vad är det?? Erna: - De...

Av wenche - 10 april 2010 07:18

Av wenche - 27 februari 2010 09:47

En öring stod bakom en sten och grät.- Varför gråter du? frågade en som var större.- Jag gråter därför att jag är så liten, svarade den första öringen.- Dumheter, sa den stora öringen. Hugg på Karlssons fluga därborta så växer du varje gång...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Politiker som blir arbetslösa borde de också få leva på a-kassan
 Ja
 Nej
 de har gjort sig förtjänta av att bli försörjad av skattebidrag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards